1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Gauni tai ką įdedi

"Maxima" išgyvena gilią krizę", šįryt pas mane žinių radijo laidoje pripažino verslininkas Ignas Staškevičius. Manau ši krizė nesusijusi vien su tragedija Rygoje. "Maximos" reakcijoje trūko atjautos ir empatijos, sako jis. Atjautai ir empatijai reikia žmogiškumo, nuolankumo ir kuklumo. Empatija, tai įsijautimas į kito kailį, matymas kito akimis. Savybės, kurios neretai dar retenybė mūsų verslo kultūroje.

Vargu ar su empatija ką nors bendro turi šiandien perskaitytas "Maximos" darbuotojų prisipažinimus apie jų darbo sąlygas. http://www.delfi.lt/news/daily/world/darbuotojai-atskleide-sokiruojancius-faktus-apie-darbo-salygas-maximoje.d?id=63425786&utm_source=rss&utm_medium=rss&utm_campaign=rss

 

Perskaitę prisiminiau ne taip seniai skaitytą vieno šveicarų prekybcentrio verslo filosofiją. Ambasadorius ir signataras Vytautas Plečkaitis apie vietos PC "Migros" savo knygoje rašo: "Migros visada pigiau nei kitur. Migros vadovų politika: jokio alkoholio, jokių cigarečių ir kasmet vienas procentas nuo apyvartos, ne nuo pelno, - kultūrai. Metinė apyvarta daugiau nei 20 milijardų šveicarijos frankų. Migros tinklą 1925 m įkūrė Gotlibas Dutveileris, pats užkietėjęs rūkalius, tačiau laikėsi principo, kad žmonių negalima nuodyti tabaku ir alkoholiu. Į savo biznį siekė įtraukti kuo daugiau žmonių, kurie taptų bendrasavininkais. Šiuo metu Migros prekybos tinklo akcininkais yra pusantro milijono šveicarų. Šiuo metu Migros didelis koncernas, turintis savo bankus, parduotuves, degalines, mokyklas ir netgi institutą. Kasmet apie 150 mln. Frankų skiriantis kultūrai, ekologinėms programoms".

"Migros" supranta, kad geriausias ekonomikos ir vartojimo variklis yra gerai uždirbantis darbuotojas/vartotojas. Neseniai Forbes rašė apie Walmart ir Costco konkurenciją. Man buvo įdomūs pastebėjimai, kad gerai apmokamas darbuotojas ir parduoda dvigubai daugiau. Kokios pasekmės trumparegiškos išnaudojimo politikos motyvacijai ir įmonės rezultatams skaiitykite čia: http://www.forbes.com/sites/rickungar/2013/04/17/walmart-pays-workers-poorly-and-sinks-while-costco-pays-workers-well-and-sails-proof-that-you-get-what-you-pay-for/

Turbūt girdėjote apie Norvegijos aukso puodą: http://lzinios.lt/lzinios/Pasaulis/pensiju-fondas-norvegijos-aukso-puodas/165736%20 Turtingieji norvegai turi savo garsų fondą "The Government Global Pension Fund". Valstybės iždą kas savaitę papildo apie 750 mln. eurų gautų iš naftos ir dujų eksporto. Fondas veikia kaip agresyvus investuotojas, priklausantis Norvegijos visuomenei. Jis investuoja išorėje. Itin įdomu, kad šis investicinis fondas turi stirpią etinę dimensiją t.y.finansų ministerija draudžia pirkti akcijas tokių bendrovių, kurios daro žalą visuomenės sveikatai pvz. tabako grupių, o taip pat  išnaudojančių darbuotojus, tokių kaip Walmart prekybos tinklo.

Pamenu neseniai buvo pasiūlymų uždrausti dalyvauti viešuosiuose pirkimuose organizacijoms mokančioms žeminančius atlyginimus ir taip paskatinti jų socialinę atsakomybę. Manau pats laikas prisiminti šiuos pasiūlymus.

comments

Nuomonė apie dienoraštį

Kai visokie realybės šou rodo ne tik tą šou, bet ir šou apie šou rengimą, tai galima tik juoktis iš jų tokios realybės. Nėra jos ten ir tiek. Bet kai žurnalistai, kuriais mes pasitikime, realiai pasakoja ne tik apie laidos rengimo užkulisius, bet ir pasirengimo jai etapus, susitikimus, vakarienes, pokalbius ir vertinimus, man jau dabar aišku, kad tokio skaidrumo ir atvirumo Lietuvos žurnalistikoje dar nebuvo. 

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius

Pilnas straipsnis: Skaidri, atvira ir interaktyvi – tokia galėtų būti visa Lietuvos žurnalistika »

 

Skaitytojų komentarai:

Regina: "Žurnalistai eidami tuo skaidrumo ir atvirumo keliu toli nenueisite, todėl kad išpliurpiat valdžios paslaptis ir tampate nepatikimais. Dėl to negausite užsakomųjų laidų ar straipsnių...ką valgysite??? Ot baigsis tuoj jūsų bravūra...".

Beata: "Politikai nekalbėdami su savo žmonėmis kuriasi sau priešus. O tai - strateginė klaida.".