1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer

Pilietinės civilizacijos požymis

Pirmiausia apsidžiaugiau, kad viešumoje vyksta ši diskusija, nes tokių diskusijų stoka nemažai pasako apie mūsų pilietinės visuomenės būklę. Vakar nemažai telefonu kalbėjomės su dainininku Jurgiu Didžiuliu. Jis su Erika dėl brolių Lavrinovičių naudojimo reklamoje išėjo iš Bitės. Palaikau Jurgį ir Eriką visada besidžiaugdamas, kad visuomenėje atsiranda tokių pilietiškų veiksmų. Tai tikrai ne apie atlaidumą. Juozas Gaižauskas rašo, kad broliai išpirko savo kaltę. Ne apie tai. Man tai apie įmonės vertybes. Ši istorija man rodo, kad Bitė nėra vakarietiška ir pilietiškai atsakinga kompanija. Vakar norėjome pakalbinti laidoje bendrovės atstovus, deja, buvo pranešta, kad atsakingi už komunikaciją atostogauja. Vengti paaiškinti veiksmus savo visuomenei irgi man atrodo nėra vakarietiška. Daugelis rėmėjų nutraukė savo sutartis su vienu labiausiai apmokamų krepšininkų NBA Koby Bryant net teismui panaikinus jam seksualinius  kaltinimus http://www.forbes.com/fdc/welcome_mjx.shtml

Paaiškėjus kad turintis žmoną golfo žvaigždė Tyger Woods buvo jai neištikimas kai kurie rėmėjai atsisakė su juo kontraktų. http://mediadecoder.blogs.nytimes.com/2009/12/31/att-drops-sponsorship-of-tiger-woods/

Įmonės galvoja apie reputaciją, pasitikėjimą ir kokius jausmus gali sukelti klientams reklamos "veidai". Lietuvoje matyt galvojama vien apie pelną ir rinkos dalį. Pamenu matytus tyrimus, kad dėl Leo istorijos berods vos 6 proc. apklaustųjų žadėjo nepirkti Maximoje. Tai rodo, kad esame rinkos dalis, bet kol kas ne pilietinė visuomenė. Todėl palaikau Didžiulius ir visus tuos, kurie prisideda prie realios pilietinės visuomenės kūrimo ir verslo civilizavimo. Manau ši istorija į naudą ir šalies verslui. Galbūt keletas žmonių pamąstys, jog jie ne tik vartotojai bet ir piliečiai. O tai jau pilietinės civilizacijos požymis. 

Visada tokiais atvejais prisimenu Amerikos motinų susivienijimo Motherhood project jaudinantį pareiškimą svaigalų reklamuotojams:

"Mums vaikai yra neįkainojama dovana. Jums jie yra klientai, o vaikystė tai "rinkos segmentas", kurį reikia išnaudoti....Nuolat peržengdami ribą tarp vartotojo poreikių patenkinimo ir jų sukūrimo, būrys Jūsų išsilavinusių ir kūrybingų eskpertų nuolat studijuoja, analizuoja ir manipuoliuoja mūsų vaikais. Pagrindniai Jūsų pranešimai skelbia: "Tu šiandien nusipelnei pertraukos", "Daryk taip kaip Tau patinka", "Vadovaukis savo instinktais", "Patenkink troškulį". Tokie kreipimaisi atspindi reklamos esmę: gyvenime svarbiausia būti savanaudžiu, materialistu ir tuojau pat pajusti pasitenkinimą.

Pridedu nuorodą į laidos įrašą dalyvaujant Jurgis Didžiulis/Liutauras Ulevičius/Aurelijus Veryga (klausyti maždaug nuo 15 min.)

http://www.ziniur.lt/archyvas/2013/343/aktualioji-valanda/20708/kodel-buves-prezidentes-patarejas-linas-balsys-tapo-jos-kritiku

comments

Nuomonė apie dienoraštį

Kai visokie realybės šou rodo ne tik tą šou, bet ir šou apie šou rengimą, tai galima tik juoktis iš jų tokios realybės. Nėra jos ten ir tiek. Bet kai žurnalistai, kuriais mes pasitikime, realiai pasakoja ne tik apie laidos rengimo užkulisius, bet ir pasirengimo jai etapus, susitikimus, vakarienes, pokalbius ir vertinimus, man jau dabar aišku, kad tokio skaidrumo ir atvirumo Lietuvos žurnalistikoje dar nebuvo. 

Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius

Pilnas straipsnis: Skaidri, atvira ir interaktyvi – tokia galėtų būti visa Lietuvos žurnalistika »

 

Skaitytojų komentarai:

Regina: "Žurnalistai eidami tuo skaidrumo ir atvirumo keliu toli nenueisite, todėl kad išpliurpiat valdžios paslaptis ir tampate nepatikimais. Dėl to negausite užsakomųjų laidų ar straipsnių...ką valgysite??? Ot baigsis tuoj jūsų bravūra...".

Beata: "Politikai nekalbėdami su savo žmonėmis kuriasi sau priešus. O tai - strateginė klaida.".