70 proc. lietuvių save laiko Europos piliečiais
- Informacija
- Parašyta Antradienis, 2013 kovo 12 22:45
- Autorius Aurimas Perednis
- Peržiūros: 3017
Ką tik grįžau iš Kėdainių. Dalyvavau diskusijoje skirtoje Europos piliečių metams, kurioje dalyvavo Europos informacinio tinklo atstovai. Ją organziavo EK atstovybė Lietuvoje, prisidedant „Gravitas Partners“. Renginys vyko „Grėjaus namas“ viešbutyje. Jau valgydamas pietus rūsyje įtariau, kad esame istoriniame itin senos statybos name. Tai matėsi iš labai senų aptrupijusių plytų, įdomios architektūros, langų. Po kelių akimirkų perskaičiau, kad tai tikrai fantastišką kelių šimtų metų istoriją turintis pastatas. Susijęs su škotais, kurie gyveno Kėdainiuose. Pasirodo čia, beveik prieš 400 metų, įsikūrė atvykėliai škotai, kurių tūkstančiai pasklido po rytinę Europos žemyno dalį, tame tarpe ir Kėdainius. Kai čiabuviams škotams buvo nelengvi laikai teismo narys Jokūbas Grėjus vyko į Angliją rinkti jiems lėšų. Kai būsite Kėdainiuose būtinai aplankykite šią fantastiškai jaukią vietelę, alsuojania protestantiška dvasia, kurioje keletą šimtmečių šeimininkavo škotai, ji senamiestyje, visai netoli Rinkos aikštės.
Konferencijoje diskutavome apie mūsų piliečių žinojimą ES pilietinių teisių. KTU prof. politologas Algis Krupavičius pristatė naujausius atliktus sociologinius tyrimus apie piliečių savivoką. Pasirodo, net 70 proc. lietuvių save stipriau ar silpniau bet laiko Europos piliečiais, tik apie 10 proc. mūsiškių sako, jog jie tikrai nėra Europos piliečiai. Europietis, anot A. Krupavičiaus, lietuvio sąmonėje tam tikro socialinės gerovės, laisvės, šiokios tokios biurokratijos atitikmuo:) net 58 proc. lietuvių sako, jog geresnė socialinės gerovės sistema jiems padėtų jaustis didesniais europiečiais.
Keliavome kartu su Europos vartotojų centro Lietuvoje patarėja Jaune Dalinkevičiūte bei Živile Kazakevičiene iš Vartotojų teisių apsaugos tarnybos. Živilė pasakojo, kad per metus tarnyba gauna apie 13000 paklausimų ar skundų. Anot Jaunės, dižioji dalis juos šiuo metu pasiekiančių skundų susijusių su elektronine prekyba. Dažniausia skundžiasi žmonės, kad neatsiunčiamos prekės arba internetiniai sukčiai siūlo dideles nuolaidas, kuriomis patiklūs žmonės susivilioja. Jaunė sakė, jog turime reikalauti žinoti apie pardavėją viską, tapatybę, adresą, teisė atsisakyti nepatikusių prekių galioja net 7 dienas. Tų prekių, kurių negalima atsisakyti sąrašas nėra didelis, tai dažniausiai konrečiam žmogui pritaikytos ar greitai gendančios prekės. Reikėtų tik rinkti čekius. Daug skundų dėl oro linijų. Kaip ir galvojau, kuo jos brangesnės, tuo draugiškesnės vartotojams. Jaunė pasakojo apie už 3 litus elektroniu būdu iš Anglijos pirktas sėklas, kurių pirkėjas negavo. Įsikišus Europos vartotojų centrui buvo atgauti ir pinigai, ir banko mokesčiai. Žodžiu būkime budrūs, o reikalui esant žinokime kas galėtų mums padėti apsiginti:)
Nuomonė apie dienoraštį
Kai visokie realybės šou rodo ne tik tą šou, bet ir šou apie šou rengimą, tai galima tik juoktis iš jų tokios realybės. Nėra jos ten ir tiek. Bet kai žurnalistai, kuriais mes pasitikime, realiai pasakoja ne tik apie laidos rengimo užkulisius, bet ir pasirengimo jai etapus, susitikimus, vakarienes, pokalbius ir vertinimus, man jau dabar aišku, kad tokio skaidrumo ir atvirumo Lietuvos žurnalistikoje dar nebuvo.
Lietuvos žurnalistų sąjungos pirmininkas Dainius Radzevičius
Pilnas straipsnis: Skaidri, atvira ir interaktyvi – tokia galėtų būti visa Lietuvos žurnalistika »
Skaitytojų komentarai:
Regina: "Žurnalistai eidami tuo skaidrumo ir atvirumo keliu toli nenueisite, todėl kad išpliurpiat valdžios paslaptis ir tampate nepatikimais. Dėl to negausite užsakomųjų laidų ar straipsnių...ką valgysite??? Ot baigsis tuoj jūsų bravūra...".
Beata: "Politikai nekalbėdami su savo žmonėmis kuriasi sau priešus. O tai - strateginė klaida.".